Start je bedrijf goed: met een sterke slogan. Gratis.
Een goede slogan maakt je (bedrijf of boodschap) helder en herkenbaar. Je kan je ermee onderscheiden. Je doelgroep overtuigen. Ben je starter en zoek je nog een passende slogan? Dan maak ik hem graag voor jou. Gratis.
Waarom een gratis slogan?
Voor jou als starter
Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan. Maar serieus: bij het starten van een onderneming heb je heel veel aan je hoofd. En hoe kan ik je als ervaren tekstschrijver het beste helpen?
Precies: met een gratis slogan. Bedenk maar ’s een goeie voor jezelf. Kort, krachtig, hoge woordwaarde. Lastig hoor.
Voor mij als tekstschrijver
Ik hoop dat ik je met het bedenken van een sterke slogan overtuig van mijn kunnen. En dat we daarna samen aan je communicatie gaan werken. Wil je dat niet? Ook goed, risico van het vak.
Het maken van slogans vind ik sowieso leuk om te doen. Wat niet wil zeggen dat het makkelijk is. Er gaat veel denkwerk in zitten β je wil wel een goeie β en ik ben er zΓ³ 3 uur mee bezig.
Juiste slogan, goed gevoel
Je hebt vast wel slogans die bij jou zijn blijven hangen. Die je een goed gevoel geven. Het gevoel dat dat bedrijf of merk bij jou past. Zou het niet mooi zijn als jouw doelgroep dat gevoel ook krijgt bij het horen of lezen van jouw slogan?
Voorbeelden van mijn slogans voor bedrijven
Als copywriter ben ik gek op het maken van passende en pakkende slogans. In 17 jaar tekstschrijven heb ik er al veel geschreven. Een aantal voorbeelden van slagzinnen die ik voor klanten (zzp, mkb, bedrijf, praktijk, etc.) gemaakt heb:
Slogan voor veiligheidskundige voor inspectie van en training in arbeidsveiligheid:
Arboradius Arbeidsveiligheid β Veilig werken, gezond naar huis
Slogan voor financiΓ«le dienstverlener, internationaal opererend, voor het terugvorderen van in het buitenland door ondernemers betaalde btw (transporteurs):
Alfa Transport Service β The cash that keeps you going
Slogan voor mediabureau gespecialiseerd in offline marketing voor online organisaties:
Care For Media β laat online bedrijven offline opvallen
Slogan voor praktijk voor acupunctuur en andere Traditionele Chinese Geneeskunde:
China Clinic β Andere kijk, gezonde aanpak
Slogan voor administratiekantoor voor particulieren:
C. Mens Secretariaat β Uw administratieve steun en toeverlaat
Slogan voor fysiotherapiepraktijk:
Fysio Florijn & Garstkamp β Beter bewegen, minder pijn
Slogans voor promotie van natuur- en recreatiegebieden. Voor G.Z-H (Groenservice Zuid-Holland, semi-overheid, nu Staatsbosbeheer). Slogans en folderteksten voor diverse gebieden:
De Grevelingen β wereld vol water voor iedereen
Reeuwijkse Plassen en omgeving β mooi in alle seizoenen
Midden-Delfland β stilte naast de stad
Haringvliet en omgeving β water doet leven
Slogan voor ICT-dienstverlener:
Kajtec ICT-diensten β Dataverwijdering + Systeemafvoer. 100% zeker. 100% veilig.
Slogan voor bouwbewakingsbedrijf:
Rebi bewaking β Geen onbewaakt moment
Slogan voor topsporter, ambitie in de slogan verwoord:
Sanne Veldkamp β Squashster op weg naar de wereldtop
Bovenstaande slogans zijn de uitkomst van input van de klant en denkwerk van mijn kant. Een goede briefing β klantwensen, aanbod, doelgroep, doel, concurrentie, communicatieaspecten etc. β geeft de juiste richting.
De slogan: belangrijke beeldvormende tekst
Natuurlijk, er is meer nodig voor een succesvolle start dan een sterke slogan. Maar zorg wel dat je er een hebt. Want de slogan is een belangrijk element in de communicatie met je doelgroep. Jouw slagzin bepaalt mede hoe je gezien wordt. En of je in de smaak valt.
Wil je ook β gratis β een sterke slogan voor je bedrijf?
Of voor je merk, praktijk, maatschap, goede doel of ander initiatief? Meld je dan hier aan (vermeld ‘gratis slogan’):
Ik bedenk graag een superslogan voor jou en je bedrijf. Omdat je het waard bent.
Groeten en goede start!
Henkjan, zeg maar Henk