NATUURLIJK VERKOPEN? DOE ALS DEZE AMERIKAANSE ZANGSENSATIE.

Naturally 7 - Natuurlijk Verkopen - blopost - Zeg maar Henk - creatieve copywriter

Naturally 7: kwaliteit, authenticiteit, sympathie en souplesse

Een persoonlijke ervaring met blijvende impact.

Gisteravond, een schoolvoorbeeld van natuurlijk verkopen. Nice and smooth. En de klant geniet ervan. Een concert van Naturally 7 en ik was erbij. Het was top. Echt top. Waarom?

Het is woensdag 8 november 2017, Theater Castellum, Alphen aan den Rijn. Het concert van de mannen van Naturally 7 is een traktatie. De dag erna ben ik er nog vol van en schrijf in een paar minuten mijn hoofd leeg.

“Een heerlijke customer journey”

Dat kladblogje kwam ik net tegen. Ik heb het even uitgetypt en nu kun je meelezen.

Waarom ik het wil delen?

  • Ten eerste omdat het heel gaaf was (krijg je de kans? Ga ze zien! – zie linkje onderaan)
  • Ten tweede: omdat het een mooi voorbeeld van natuurlijke verkoop is. In 1 avond van boven naar beneden door de sales funnel. En met genoegen. Een heerlijke customer journey.

Hoe doen ze het? Zo:

Alles voor tevreden klanten

Kwaliteit

7 gasten, waanzinnige zangers, ieder voor zich. Nog mooier samen, in close harmonies. En met hun mond en stem doen ze ook alle instrumenten. Scheurende gitaren, strakke drums en vette bas … een complete band.

“Scheurende gitaren, strakke drums en vette bas … alles met hun stem”

De overtreffende trap van a capella en human beatboxing. ‘Vocal play’ noemen ze het zelf.

Interactie en authenticiteit

De 7 mannen leveren niet alleen muzikale kwaliteit. Ook hun interactie met het publiek is fantastisch. Het gaat als vanzelf en komt gemeend over. Leuke verhaaltjes, heerlijk sfeertje, iedereen in de zaal betrokken.

De toegift

Na het slotlied de toegift. Nou, ze geven flink wat toe. Nog een. En nog een. En nog steeds met evenveel inzet en passie. Dansen, zingen, het publiek doet mee. En dan lijkt het concert toch echt voorbij.

De échte uitsmijter

Lijkt. Want beneden, in de lobby, bij de jassen, zingen ze onversterkt nog een aller-aller-allerlaatste close harmonietje. Speciaal voor jou. Foto’s, filmpjes, handtekeningen, alles vinden ze daarna prima.

De klant is er klaar voor

En dan leiden ze ons, nice and smooth, soepel en heel natuurlijk, zo: hup … naar hun uitgestalde merchandise en laatste – vinyl! – album. 7 verkopers sterk gaan ze aan het werk. En iedereen is blij.

“Het gaat erin als koek”

Dit zijn de echte toppers. Verkooptoppers. En zij, en wij, iedereen is blij.

Natuurlijk verkopen & jij

Hoe natuurlijk gaat verkopen jou of jouw bedrijf af? Zelf ben ik niet zo’n verkoper. Nou kan je op veel manieren je product of dienst ‘verkopen’. Dat hangt natuurlijk ook af van wat je levert.

Wat ik bij ‘verkopen’ belangrijk vind:

Natuurlijk verkopen zit ‘m ook in het geloofwaardig en onderscheidend presenteren van jezelf, je merk of bedrijf. In dat wat je uitstraalt in beeld en taal. Past het bij jou? Past het bij je klant?

Je copy, content en communicatie geven je doelgroep een indruk. Je hoopt de juiste. Dat het beeld dat de lezer krijgt, precies is hoe je over wilt komen. Jouw verhaal, in de juiste woorden. Met gewenst resultaat.

Dáár kan ik je bij helpen.

Verkopen is niet mijn specialisme. Tekstschrijven of copywriting wel. Ik schrijf opvallende en overtuigende teksten. Teksten die jou helpen verkopen. Met woorden die voelen of je ze zelf gezegd hebt.

Groeten,

Henkjan, zeg maar Henk

Overzicht alle artikelen

Heb je de kans? Ga ze zien! Naturally 7 (nu vooral in Duitsland, maar vaak in Nederland)

Of neem hier vast een kijkje: Naturally 7 op Youtube

Scroll naar boven